środa, 13 stycznia 2016

Jak spać lepiej?

Problemy z snem są najczęstszą przyczyną naszego złego nastawienia - jeżeli dobrze się nie wyśpisz, to funkcjonujesz jak trzeba podczas dnia.

Najczęstsze przyczyny problemów z snem

- jeszcze nie zmęczony - przeważnie kładziemy się spać kiedy jesteśmy zmęczeni, więc jeśli położymy się wcześniej spać nie możemy zasnąć.
- obawy - masz jakąś myśl w głowie, przez którą sen nie chce przyjść. Czasem powtarzamy sobie w myślach coś co się wydarzyło podczas dnia, coś co ktoś powiedział, czasem obawiamy się czegoś co ma dopiero nadejść.


Śpij jak niemowlę

Nie mam magicznej pigułki, która pozwoli każdemu spać jak niemowlę, ale oto kilka rad, które powinny wam pomóc w zaśnięciu.

1. Ćwiczenia. Porządny wysiłek jak bieganie czy pływanie może cię zmęczyć. Nawet jeśli ćwiczenia są wcześnie rano, wieczorem kładziemy się z zmęczonym ciałem po całym ciężkim dniu, przez co zasypiamy szybciej i łatwiej.

2. Wstawaj wcześniej. Możesz przestawić swój organizm na kładzenie się wcześniej, przez wstawanie wcześniej. Zacznij stopniowo, najpierw od 15 co jakiś czas. Wstając wcześniej będziesz bardziej zmęczony podczas dnia, przez co będziesz się bardziej cieszyć odpoczynkiem.

3. Ustabilizuj sobie przed-senny rytuał. Najpóźniej godzinę przed snem zacznij zwalniać. Wyłącz komputer i telewizor. Umyj swoje zęby. Połóż się i poczytaj książkę (tradycyjną, nie e-booka na laptopie lub na tablecie). Takie czynności pozwolą ci uspokoić twój umysł, przez co po jakimś czasie podczas ich wykonywania będziesz robić się automatycznie senny.

4. Skup swoją uwagę. Kiedy jesteś już w łóżku, czujesz się senny a nie możesz zasnąć. Zamknij oczy i zastanów się co robiłeś przez cały dzień. Wyobraź sobie wszystkie czynności, począwszy od pierwszej - wstałeś rano z łóżka, następnie napiłeś się wody itp.

5. Zacznij powoli. Nasze ciało i umysł jest przyzwyczajone do stałych czynności. Kiedy jesteśmy senni, zmęczeni łatwo się denerwujemy i irytujemy. Zacznij powoli wprowadzać zmiany aby dać sygnał swojemu ciału że coś się zmienia.


Sen to moja ulubiona czynność jaką wykonuje każdego dnia, więc gdy rano wstanę z niecierpliwością czekam przez cały dzień aby znów się móc położyć do łóżka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz